Novo ruho Brijuna

1.7.2021.

Porinut putnički brod "Mali Brijun"

Porinuće je održano u Tehnomont Brodogradilištu u Puli. Putnički brod je katamaranskog tipa, dužine 21,85 metara, širine 9,00 metara, s kapacitetom 3 člana posade i 150 putnika, aluminijske konstrukcije i pogonjen diesel električnom propulzijom.

Putnički brod „Mali Brijun“ za Javnu ustanovu Nacionalni park Brijuni porinut je u srijedu, 30. lipnja 2021. u Tehnomont Brodogradilištu u Puli. Porinuću su prisustvovali voditeljica Službe za pripremu i provedbu projekata JU NP Brijuni Maša Mihelić, predsjednica Uprave Tehnomont Brodogradilišta Pula d.o.o. Gordana Deranja, voditeljica Službe za zaštitu prirode Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Vlatka Gulan Zetić te zamjenik gradonačelnika Pule Bruno Cergnul. Kuma broda bila je gospođa Grozdana Božić.

Ravnatelj Javne ustanove Nacionalni park Brijuni dr. sc. Marno Milotić bio je aktivno uključen u realizaciju cjelokupne projektne aktivnosti. „Projektiranje i gradnja broda 'Mali Brijun' aktivnost je 'Novog ruha Brijuna', najvećeg brijunskog projekta do sada, prvog projekta iz ESI (europskih strukturnih i investicijskih) fondova na Brijunima koji se sufinancira sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj, Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te jednim dijelom vlastitim sredstvima javne ustanove. Brodovi su vrlo važan čimbenik u radu naše ustanove jer cjelokupni posjetiteljski program i poslovanje ovisi o njima pa možemo slobodno reći da su oni ključ funkcioniranja Parka. Ovaj brod će biti žila kucavica poslovanja na otoku Mali Brijun jer bez njega nemamo mogućnost staviti taj otok u funkciju i realizirati sve nove programe koje tamo pripremamo. Očekujemo uspješan završetak svih ostalih projektnih aktivnosti projekta Novo ruho Brijuna do kraja godine“, komentirao je ravnatelj. Zahvalio je cijelom timu JU NP Brijuni koji je sudjelovao u procesu pripreme te provođenju projektiranja i gradnje broda, uz pomoć vanjskih stručnjaka za brodogradnju, stručnih nadzornika, nekadašnjih Uljanikovih inženjera i Tehnomontovih radnika.

„Gradnja putničkog broda jedna je od najznačajnijih aktivnosti projekta „Novo ruho Brijuna“ i izrazito bitan čimbenik cjelokupnog funkcioniranja posjetiteljskih aktivnosti Nacionalnog parka Brijuni. Rijetkost za Ustanovu je da realizira projekte kao što je izgradnja broda jer to zahtijeva značajna financijska sredstva koje Ustanova iz redovnog poslovanja ne može pokrivati samostalno. Radujemo se završetku projekta i potpunoj realizaciji svih prijavljenih aktivnosti, ponosni smo na ostvarenje ciljeva i nastavljamo dalje s investicijama u infrastrukturu parka“, rekla je Maša Mihelić.

Putnički brod je katamaranskog tipa, dužine 21,85 metara, širine 9,00 metara, s kapacitetom 3 člana posade, 150 putnika (u zatvorenom putničkom prostoru kapaciteta 100 sjedećih mjesta od čega 10 mjesta za osobe s tjelesnim invaliditetom koja koriste invalidska kolica, i u otvorenom/natkrivenom putničkom prostoru kapaciteta 50 sjedećih mjesta), aluminijske konstrukcije i pogonjen diesel električnom propulzijom. Primopredaja broda planirana je za rujan 2021. godine.

Ugovor o projektiranju i gradnji putničkog broda između Javne ustanove Nacionalni park Brijuni pod vodstvom ravnatelja JU NP Brijuni dr.sc. Marna Milotića i Tehnomont - Brodogradilišta Pula d.o.o., ukupne vrijednosti 15.435.000,00 kuna (12.348.000,00 + PDV) potpisan je u prosincu 2019. godine, a njegovu provedbu provodi stručni nadzor obrta Studio 360 iz Zagreba.

Projektiranje i gradnja novog putničkog broda za Nacionalni park Brijuni jedna je od aktivnosti projekta „Novo ruho Brijuna“ sufinanciranog u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.–2020.” iz Europskog fonda za regionalni razvoj i Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Gradnja broda koji će povezivati otočje Brijuni s kopnom, posebice otok Mali Brijun, čija je revitalizacija jedna od najznačajnijih projektnih aktivnosti „Novog ruha Brijuna“, izvodi se u sklopu projektne aktivnosti 1.2, a s ciljem povećanja pristupačnosti i mobilnosti posjetitelja. Ugovor o izvođenju građevinsko-obrtničkih radova na objektima na Malom Brijunu privodi se kraju te će zahvaljujući njemu otok Mali Brijun dobiti nove smještajne kapacitete za provođenje posebnih programa poput škola u prirodi, znanstvenih, umjetničkih i stručnih radionica.

Projekt „Novo ruho Brijuna“ sufinanciran je u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.–2020.” iz Europskog fonda za regionalni razvoj i Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. „Novo ruho Brijuna“ jedan je od projekata nacionalnih parkova i parkova prirode koji je uspješno kandidiran na natječaj Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU „Promicanje održivog korištenja prirodne baštine u nacionalnim parkovima i parkovima prirode“ i u aktivnoj je provedbi od listopada 2017. godine. Ukupna vrijednost projekta određena je na maksimalnih 41,7 milijuna kuna. Ukupno prihvatljivi troškovi projekta iznose 32,1 milijun kuna od čega se iz Europskog fonda za regionalni razvoj osigurava 85%, iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost 15% sredstava.

Opći cilj projekta „Novo ruho Brijuna“ je unaprjeđenje upravljanja Nacionalnim parkom Brijuni na principima održivog korištenja prirodne baštine s ciljem društveno–gospodarskog razvoja lokalne zajednice kroz razvoj posjetiteljske infrastrukture i atraktivnih turističkih sadržaja te podizanje razine znanja posjetitelja o važnosti prirodne baštine.

Već realizirane značajnije aktivnosti ovog projekta su nabava i uspostava novog info punkta na Velikom Brijunu s interaktivnim ekranom koji prezentira sve brijunske atrakcije, nabava dva homologirana turistička vlaka koji omogućuju razgled otoka i osobama u invalidskim kolicima, uređenje Ljetnog kina, otkup filmova s tematikom zaštite prirode te arhivskih snimaka o Brijunima i izrada Cites aplikacije o ugroženim životinjskim vrstama. Ne manje značajne su i nabave raznih intelektualnih usluga poput edukacije djelatnika, izrade hidrogeološke studije, studije upravljanja posjetiteljima te ugovori trenutno u provedbi, poput usluga izrade interpretacije brijunske baštine zahvaljujući kojima će Brijuni dobiti kvalitetne podloge za usmjeravanje budućeg razvoja otočja te suvremeniju prezentaciju prirodne i kulturne baštine. Tu su i ugovori o građevinsko-obrtničkim i konzervatorsko-restauratorskim radovima na Velikom Brijunu zahvaljujući kojima će i spomen obilježje Živa voda te Kompresorska stanica dobiti „novo ruho“.

Arhiva