Novosti

25.1.2019.

Sinergijom do novih ideja

Javna ustanova Nacionalni park Brijuni prepoznaje važnost povezivanja s akademskom zajednicom i studentima – sinergijom do novih ideja i proizvoda kulturnog turizma na Brijunima

• Predstavljena projektna rješenja studenata Kulture i turizma pred upravom Javne ustanove Nacionalni park Brijuni 
• Na Fakultetu za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije odavno napuštena promatračko-sjedilačka i tzv. pasivna participacija studenata u nastavi i ex cathedra nastavnička predavanja, a potiče se prokativna i stvaralačka nastava

Studenti treće godine preddiplomskog studija Kultura i turizam predstavili su projektna rješenja na kojima su radili tijekom zimskog semestra. Teme oko kojih su studenti razvijali svoje prijedloge i ideje dobili su na terenskoj nastavi u listopadu 2018. kada su proveli dan na Brijunima. Vrijeme su iskoristili obilaskom otoka i ciklusom edukativnih predavanja na temu Brijuna, kulturnog turizma, projektnog menadžmenta i planiranja u turizmu, a sve to još dodatno upotpunili panel raspravom s predstavnicima JU NP. Brijuni. Okvir za razvoj ideja bio je postavljen: 
 

  • DIGITALIZACIJA TURISTIČKIH PROIZVODA/USLUGA/DOŽIVLJAJA 
  • RAZVOJ I TURISTIČKA VALORIZACIJA OSTALIH OTOKA (uz otok Veliki Brijun)
  • KULTURA I TURIZAM - NOVI PROIZVODI KULTURNOG TURIZMA 
  • KULTURA I ZDRAVSTVENI TURIZAM 


Svoju su kreativnost i inovativnost izrazili predstavljanjem svojih originalnih ideja koje imaju, ne samo osobnu, već i društvenu vrijednost. Razvili su nove proizvode kulturnog turizma: „Brijunski vremenplov“, „Posebne emocije i doživljaji na otocima Brijunskog arhipelaga“, „Vile oživljenog vremena“, „Adrenalin i glamping na Malom Brijunu“, „Digitalizacija proizvoda kulturnog turizma Brijuna“, „Posebni oblici turizma – zdravstveni i kulturni turizam – posebne čari Brijuna“, „Vaš concierge na Brijunima“, „Posebna priča i drugačija lepeza događanja s emocijama povodom 100-te godišnjice smrti Paula Kupelwisora“ i dr. 
Projektom digitalizacija turističkih proizvoda i baštine Brijuna studenti su osmislili idejno rješenje mobilne aplikacije „NP Brijuni“ koja bi se mogla preuzeti s Apple ili Google trgovine, bila bi najkorisniji digitalni suradnik gostima i posjetiteljima Nacionalnog parka Brijuni i omogućila bi im kvalitetnu, sadržajnu i dobru organizaciju vremena dok borave u


parku. Aplikacija bi, uz ostalo, pružala mogućnost internetske rezervacije smještaju gostiju u hotelima i vilama na otoku Veli Brijun, direktne online rezervacije nekog jednodnevnog izleta u ponudi Nacionalnog parka, a i mogućnost navigacije izabranom rutom do određene atrakcije. Kada je riječ o posebnim atrakcijama, u aplikaciju bi se unijeli sadržaji inovativnih ruta po otoku, a već postojeće QR kodove na otoku Veli Brijun, koji opisuju određene mapirane lokacije, bilo bi lako učitati kroz aplikaciju i dobiti sve važne informacije i prijedloge tura koje gosti mogu uživati u ovisnosti o njihovoj trenutnoj lokaciji. Posebnu dodatnu vrijednost aplikaciji dale bi i novoosmišljene virtualne ture otokom, galerija profesionalnih fotografija prirodne i kulturne baštine Brijuna, kalendar događanja s naglaskom na organizirane tematske večeri i mnogobrojne edukativne programe, te informacije o sportskim sadržajima i sportskim aktivnostima koje se nude.
Još jedno zanimljivo projektno rješenje bilo je obogaćivanje ponude otoka uslugom concierge-a „All-in-One Your Concierge Brijuni“. Ovom uslugom dodala bi se vrijednost postojećoj paleti usluga u hotelijerstvu. Concierge bi bio zadužen za pružanje svih važnih informacija gostima i bio bi njima na raspolaganju od prvog dana kada s gostima stupi u kontakt do dana njihova odlaska i činio bi sve da uslužnost na Brijunima ponesu u svoj dom kao posebnu uspomenu i doživljaj. Za tu je uslugu osmišljena i mobilna aplikacija, posebno prilagođena organizaciji concierge poslova na otocima. Aplikacija bi, pored toga što bi bila povezana s gore spomenutom aplikacijom „NP Brijuni“, pružala mogućnost gostima da vide koji je concierge-a dostupan, koja je njegova lokacija, koji je njegov kontakt i omogućila bi direktan kontakt između gosta i concierge-a. Ovakvom organizacijom concierge-a povećala bi se učinkovitost pružanja usluga, a ujedno podigla razina i kvaliteta pružanja usluga na otoku, a ponuda prilagodila suvremenim potrebama gosta i trendovima u turizmu kojih svakako obilježava snaga i dominacija tehnoloških promjena. 
Projektom „Vile oživljenog vremena“ predstavljena je mogućnost valorizacije postojećih vila na Brijunima (Lovorka, Jadranka, Brijunka, Kupelwisorova vila). Ovom turističkom uslugom gosti bi dobili priliku razgledati brijunske vile, ali po principu storytelling-a u turizmu jer sve bi se predstavljalo kroz programe „Kazalište u kući“ i uz dostupnu VR tehnologiju. U vilama bi tako goste dočekao scenski spektakl iz vremena Kupelwisora, Kocha ili pak Tita. Očekuje ih, dodatno, i virtualni doživljaj. VR doživljaj bio bi u opciji interaktivnog ili promatračko-informativnog sadržaja. Gosti bi tako bili u mogućnosti biti u izravnom doticaju s likovima iz prošlosti, educirali bi se o određenom razdoblju povijesti otoka, a ujedno i jako dobro zabavili. Studenti su, uz ovu ideju, ponudili čitav niz marketinških rješenja za unapređenje promocije prodaje vila u ponudi otoka s naglaskom na ugošćivanje influencer-a na tragu današnjeg uspješnog projekta Share Istria. 
Bilo je još zanimljivih ideja, poput adrenalinskog turizma i glampinga na Malom Brijuni ili projektnog rješenja kojeg su studenti nazvali „Kampinokio“. Glamping kućice, njih 10, bile bi izgrađene od drveta i na drvetu, a u izgradnji bi se koristili isključivo prirodni materijali, te bi se, kontinuirano, kroz posebno osmišljenu turističku priča, podizala razina ekološke svijesti

gostiju. Ponuda bi se Malog Brijuna dodatno obogatila sadržajem za djecu poput dječjih kazališnih programa, edukativnih radionica za djecu prilagođenih njihovoj dobi (osnovne i

srednje škole), a cjelokupni program vodili bi i pratili posebno educirani animatori. Naglasak ovog projekta je na visokoj razini društvene odgovornosti i poticanja razmišljanja o važnosti ekološke odgovornosti i zaštite okoliša mladih generacija.
Studenti su osmislili inovativna događanja povodom 100.-te godišnjice smrti Paula Kupelwisora pa se tako izdvaj: posjet rodbine Paula Kupelwisora Brijunima i organizacija izložbe u prostorima hotela Karmen, interdisciplinarna znanstvena konferencija za mlade studente i doktorande, panel-rasprava na temu kulturne baštine, očuvanja kulturne baštine i dr., zatim virtualna šetnja Brijunima iz doba Austro-ugarske kojom posjetitelji mogu otputovati u prošlost i upoznati se s važnim događajima i kulturom s kraja 19. i početka 20. st., kazališna predstava o Paulu Kupelwisoru koja bi se održavala na Malom Brijuni u suradnji s Istra Inspiritom, koncert u tvrđavi Minor organiziran 15. kolovoza na dan kada je Paul Kupelwisor kupio Brijune, kviz znanja za srednjoškolce u suradnji sa studentima Fakulteta za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije, te obilježavanje obljetnice uz uvažene goste. 
Projekt prenamjene Fort Minora u tematski hotel s naglaskom na kulturno naslijeđe Austro-ugarske, tematski restoran iz tog doba, interpretacijski muzej, prostor za koncerte i razne predstave bio je projekt kojeg su studenti osmislili kako bi valorizirali napuštenu utvrdu na tom otoku, a uz benchmark sa sličnim projektima koji su vrlo uspješno provedeni u zemljama zapadne Europe.

„Studente je potrebno što više uključivati u ovakve i slične projekte u suradnji s predstavnicima poslodavaca jer time dobivaju mogućnost da izraze vlastitu kreativnost i direktno implementiraju teorijske spoznaje i ono naučeno na nastavi u praksu. Ljudi su stvaraoci ili homo creatori i to je jedna od najvažnijih osobina koja utječe na razvoj društva. Zbog toga našim studentima moramo stvoriti što više ovakvih prilika jer smo kao visokoškolska obrazovna ustanova odgovorni u poticanju i razvijanju kreativnog mišljenja mladih.“, istaknula je izv. prof. dr. sc. Tea Golja, nositeljica kolegija Menadžment u kulturi i turizmu u sklopu kojega su studenti i radili na ovom vrijednom projektu i dekanica Fakulteta za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije. 
Dr. sc. Marno Milotić, ravnatelj JU Nacionalni park Brijuni: „Raduje me suradnja koju smo s Fakultetom započeli prošle godine. Studenti su pokazali visoku razinu samostalnosti, odgovornosti, razvijeno divergentno mišljenje, originalnost, eleganciju u prezentaciji i objašnjavanju razloga zbog kojih je baš takav proizvod moguće ponuditi na Brijunima. Kroz projekte u tijeku, ali i nove u prijavi, pokušat ćemo već implementirati neke od ideja studenata

Kulture i turizma, posebice one koje je moguće provesti i u nekom kraćem vremenu, a svakako razvijati i one koji zahtijevaju više financijskih sredstava i vremena poput projekata digitalizacije Brijuna jer to je budućnost.

Gđa. Nataša Stojkovski, voditeljica Odjela hotelijerstva u JU NP Brijuni istaknula je kako Brijuni uživaju izniman potencijal za razvoj specijaliziranog hotelijerstva kulturnog i društveno-odgovornog turizma, a danas preko 40% međunarodnih putovanja motivira neki oblik uživanja kulture kako materijalne, tako i nematerijalne. Zbog toga je ključno da se što više umrežimo i uključimo studente Kulture i turizma u zajednički razvoj turističkih doživljaja našeg otočja jer mladi nenametljivo unose osvježenje i, kao što smo danas vidjeli – neke sasvim nove ideje i prijedloge.